Grafisch vormgever Groningen
Voor elk bedrijf is het van belang een goede indruk te maken. Op potentiële nieuwe klanten maar ook op bestaande afnemers.
Een goed vormgegeven huisstijl zorgt dat alle uitingen van het bedrijf dezelfde positieve associatie oproepen. Bedrijven die met één herkenbaar profiel naar buiten treden, plukken daar ooit een keer de vruchten van.
Denk als eerste aan een eigen herkenbaar logo. Dit wordt bijvoorbeeld gebruikt op drukwerk als briefpapier, visitekaartjes, flyers, folders en brochures, op een website, verpakkingen, reclame- en promotiemateriaal.
Een huisstijl is echter meer dan een logo. Deze is nauw verbonden met de begrippen identiteit en imago.
Het is voor een organisatie van belang dat in alle uitingen een herkenbare stijl terug te vinden is. Dat is geen gemakkelijke opgave, want het aantal toepassingen is bijna onuitputtelijk. Daarnaast vraagt het vasthoudendheid om die huisstijl gedurende lange tijd te handhaven.
Wat zijn de belangrijke elementen van een huisstijl?
- Beeld- of woordmerk (logo)
- Schrijfwijze naam
- Typografie
- Gebruik van zwart-wit en kleuren
- Vaste verhoudingen in formaat, vorm en contrast
- Papier- en materiaalkeuze